Nordic walking – prozdrowotny marsz

7 września 2019
Nordic walking – prozdrowotny marsz

Nordic walking stał się niesamowicie popularny na całym świecie. Wymyślony został w Finlandii początkiem XX wieku i był formą całorocznego treningu dla narciarzy biegowych. Nordic walking jest oparty na naturalnym i funkcjonalnym ruchu z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanych kijków.

Pozwala wzmocnić mięśnie, poprawić kondycję i koordynacje.  Kijki do nordic  walking pomagają  odpychać się do przodu, pogłębiać naturalny ruch podczas marszu i sprawiają że pracują mięśnie kończyn górnych, dolnych oraz brzucha.

Nordic walking nie obciąża tak mocno stawów jak np. bieganie, dzięki czemu jest lepszym rozwiązaniem dla osób z nadwagą czy problemami ortopedycznymi.  Nordic walking wpływa korzystnie na okolice szyi i ramion.

Poprawia się mobilność  odcinka szyjnego i piersiowego kręgosłupa oraz zmniejszają dolegliwości bólowe. Podczas marszu poprawia się wydolność tlenowa i praca układu sercowo-naczyniowego,

Marsz jest bezpieczną i dostępną formą ćwiczeń wytrzymałościowych. Chodzenie ma dobry wpływ na obniżenie cholesterolu we krwi, zmniejszenie ciśnienia krwi, poprawę gęstości kości i nastroju.

Nordic walking przyspiesza spalanie kalorii. Zapotrzebowanie na energię zależy od prędkości chodu, ciężaru ciała i trasy jaką pokonujemy.